LASERDOME
Laserdome är en tuff och krävande aktivitet som passar alla, gammal som ung. Det är inte styrka som är avgörande det är snabbhet, pricksäkerhet och
samarbetsförmågan som avgör..
Med sensorförsedda västar på kroppen och futuristiska laservapen i händerna jagar ni varandra genom mörka gångar, uppför ramper och över hinder. Det finns inte ett dataspel i världen som kan framkalla den här adrenalinruschen, det garanterar vi.
Laserdome spelas i lag eller alla mot alla, och upp till 22 personer kan spela samtidigt. När ni bokar, bokar ni antalet platser. Det betyder att ni kan paras ihop med andra sällskap. Alternativ för slutna sällskap finns. Paket finns för barnkalas. Rek. ålder från 7 år.
Utrustning/Förberedelser
Inför matchen får ni information hur laserdome går till. Väl inne i vapenrummet tar du på dig utrustningen med pistolen fram och spänn fast utrustningen ordentligt på bägge sidor.
Du är nu redo för matchen. När instruktören aktiverar spelet har du 20 sekunder på dig att gömma dig inne i arenan. Efter 20 sekunder aktiveras din utrustningen och infernot kan börja!
Vad går det ut på?
Din uppgift är att samla så mycket poäng som möjligt genom att skjuta de blinkande fälten på fiendens utrustning. Allt spel sker på egen risk! Följ dessa regler för din egen skull:
- Spring inte
- Håll avstånd till dina fiender
- Klättra inte
- Kryp inte
Adrenalin och spänning
Vid eventuella problem kom genast ut till vapenrummet och meddela personalen. Efter spelet får du ditt resultat utskrivet i receptionen så glöm inte vilket namn din utrustning har. (Tex Inferno)
Lycka till och må bäste spelare vinna!
PRISON ISLAND
I varje cell finns en eller flera problem och utmaningar som ni löser med kreativitet och samarbetsförmåga i grupper om 3-5 personer. Ibland är det bra att kunna klättra och klänga. I andra fall hjälper det med bra bollsinne. Det finns utmaningar för små och smidiga likväl som stora och starka. Fixar ni problemet kan ni håva in den poäng som cellen motsvarar.
Allt styrs av elektronik, rörelsedetektorer, fotoceller och annan teknik. Lampor och ljud ger signaler som visar hur ni har klarat av problemen. Varje cell har en tidsbegränsning. Ni väljer själv vilken cell ni vill göra ett försök i och ni kan börja om hur många gånger som helst.
OBS! Vi tillåter inga åskådare inne på Prison Island! Vill du gå in räknas du som deltagare och alla deltagare över 7 år betalar för sig, se prislistan för exakta priser!
GLADIATORKAMP
Här utmanar ni varandra i galna grenar som en HINDERBANA, SUMO, HUMAN FOOTBALL och TRAMPOLINE BASKET
Ni delar upp er i 2 lag och utmanar varandra i varje gren där vår personal leder er genom aktiviteterna och dömmer matcherna. Samtliga deltagare gör alla utmaningar.
Detta är en väldigt fysisk krävande aktivitet men laddad med otaliga skratt! Inget för soffliggaren!
Alla besökare måste ha strumpor på fötterna. Obs! Vi avråder från nylonstrumpor p g a halkrisk.
Tidsåtgången beror på antalet personer. (max 1,5h för ca 12 personer t.ex.)
BLACK PEARL GOLF
Bland pirater och gorillor i en blacklight miljö utmanar ni varandra på en 12-håls bana inspirerad av traditionella minigolf- och äventyrsgolfbanor.
Black Pearl Golf går alldeles utmärkt att spela som drop-in. För större sällskap är ni välkomna göra en bokning genom att trycka på BOKA i menyn eller ringa/maila oss!
ORDNINGSREGLER
*På Black Pearl Golf är det skofritt. Skorna placeras på skohyllorna utanför eller i omklädningsrummen
* Mat och dryck får INTE tas med in på Black Pearl Golf
* Endast en spelare per boll och klubba
* Ta god hand om såväl utrustning som anläggning
SPELREGLER
* En spelare per boll och klubba
* Ni spelar alltid ut på hål 1 och följer därefter turordningen av hålen
* För roligaste upplevelsen på Black Pearl Golf uppmuntrar vi våra spelare att alla slår först ett slag var för att sedan fortsätta i turordning.
* Träffar du en motspelares boll låter ni båda bollarna ligga kvar på sina nya positioner
* Hamnar bollen utanför sargen placeras den på samma ställe där den åkte ur mot ett pliktslag. Pliktslag tilldelas inte den spelare som får sin boll utknuffad av en annan spelare.
* Om bollen hamnar intill en sarg eller ett hinder får den flyttas ett klubblads längd. Bollen får aldrig flyttas närmare hålet.
* Max 7 slag per hål. Därefter tas bollen upp och 7 slag noteras i protokollet.